Regulamin
1. OGÓLNE INFORMACJE I DEFINICJE
1.1. Gdy piszemy w Regulaminie:
1.1.1. „Ty” – mamy na myśli (1) osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 18 lat, bądź (2) osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, korzystającą ze Sklepu Internetowego, w tym zamawiającą Towary;
1.1.2. „My” / „Homecomforts” – mamy na myśli Janusza Osikę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Apartamenty Kluszkowce Janusz Osika (miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Rzepiennik Biskupi 45, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski), NIP: 9930017152; oraz Roberta Osikę, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Firma Handlowo Usługowa Homecomforts Robert Osika (miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Rzepiennik Biskupi 45, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski), NIP: 9930017146; prowadzących wspólnie działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod nazwą Firma Handlowo Usługowa Homecomforts Janusz Osika, Robert Osika Spółka Cywilna (miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Rzepiennik Biskupi 45, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski), NIP spółki cywilnej: 9930664101.
1.2. Niektóre pojęcia, pisane przez nas w Regulaminie od dużej litery, mają określone znaczenie. Wyjaśniamy je poniżej:
POJĘCIE | WYJAŚNIENIE |
---|---|
Dni Robocze | dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni uznanych w Polsce za ustawowo wolne od pracy na podstawie obowiązujących przepisów. |
Konto | indywidualne konto klienta utworzone w ramach Sklepu Internetowego i zarejestrowane w systemie, dzięki któremu możesz korzystać z funkcji opisanych w Regulaminie. |
Konsument | klient będący osobą fizyczną zawierającą z nami Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (np. jesteś osobą prywatną i nie robisz u nas zakupów „na firmę” – jesteś Konsumentem). |
Koszty Dostawy | opłata za dostarczenie Zamówienia na wskazany przez Ciebie adres dostawy pobierana przez nas zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Sklepie Internetowym. Koszty Dostawy są wyrażone w złotych i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT). |
Parakonsument | klient będący osobą fizyczną zawierającą z nami Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (np. prowadzisz jednoosobową firmę oferującą usługi fotograficzne i kupujesz u nas „na firmę” stół do Twojego biura – jesteś Parakonsumentem). |
Regulamin | ten regulamin, określający zasady i warunki świadczenia przez nas usług drogą elektroniczną, w tym tworzenia i korzystania z Konta, a także składania i realizacji Zamówień w Sklepie Internetowym. |
Sklep Internetowy | sklep internetowy dostępny pod adresem https://homecomforts.pl/. |
Towar | rzecz ruchoma (produkt) prezentowana w Sklepie Internetowym, którą możesz zamówić. Gdy w Regulaminie piszemy o „Towarach” w liczbie mnogiej, rozumiemy przez to w odpowiednim przypadku również i „Towar” w liczbie pojedynczej. |
Punkt Odbioru | udostępniona przez nas lokalizacja (lub lokalizacje), w której można odebrać od nas osobiście Zamówienie. |
Umowa | umowa dotycząca sprzedaży Towarów, którą zawierasz z nami zgodnie z Regulaminem. |
Ustawa o Prawach Konsumenta | ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. |
Zamówienie | zamówienie obejmujące Towary, których dotyczy Umowa. |
1.3. W Regulaminie opisaliśmy zasady i warunki:
- 1.3.1. tworzenia i korzystania przez Ciebie Konta oraz wykonywania przez nas innych usług drogą elektroniczną;
- 1.3.2. składania i realizacji Zamówień w Sklepie Internetowym.
1.4. Kontakt z nami jest możliwy:
- 1.4.1. korespondencyjnie na nasz adres (Firma Handlowo Usługowa Homecomforts Janusz Osika, Robert Osika Spółka Cywilna, Rzepiennik Biskupi 45, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski);
- 1.4.2. e-mailem na adres: biuro@homecomforts.pl;
- 1.4.3. przez formularz kontaktowy w Sklepie Internetowym;
- 1.4.4. telefonicznie pod numerem: (+48) 797 920 663 (informacje o godzinach dostępności numeru telefonu znajdziesz w Sklepie Internetowym; koszt połączenia – jak za zwykłe połączenie telefoniczne według taryfy Twojego operatora).
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE
2.1. Przeglądanie Sklepu Internetowego, w tym zapoznawanie się z asortymentem Towarów, a także korzystanie z usług wskazanych w pkt 2.2.1–2.2.5 poniżej jest dostępne dla każdego użytkownika Internetu, bez konieczności rejestracji i posiadania Konta.
2.2. Na zasadach określonych w Regulaminie możesz skorzystać z następujących usług, które nieodpłatnie świadczymy drogą elektroniczną (usługi elektroniczne):
- 2.2.1. korzystanie z formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie Internetowym;
- 2.2.2. korzystanie z funkcji umożliwiającej wybór przez Ciebie niektórych parametrów Towaru spośród dostępnych przez nas opcji (np. wybrać możesz jaką długość lub szerokość; rodzaju tkaniny; koloru tkaniny) – o ile taka funkcjonalność dostępna w ramach karty (strony) danego Towaru;
- 2.2.3. sporządzenie i składanie Zamówienia, a pomocniczo „koszyka” oraz elektronicznego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym;
- 2.2.4. udzielanie i wycofywanie zgód marketingowych;
- 2.2.5. rejestracja (utworzenie) oraz prowadzenie i utrzymywanie przez nas Konta, po wypełnieniu i przesłaniu przez Ciebie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego w Sklepie Internetowym;
- 2.2.6. korzystanie przez Ciebie z funkcji Konta.
2.3. Usługi, o których piszemy w pkt 2.2.6 powyżej, są przeznaczone wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników Sklepu Internetowego, po zalogowaniu się do Konta.
2.4. W ramach korzystania z naszych usług elektronicznych niedozwolone jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, naruszających obowiązujące w Polsce prawo lub dobre obyczaje. Zabronione jest także dostarczanie danych stwarzających ryzyko naruszenia bezpieczeństwa lub stabilności Sklepu Internetowego. Ponadto nie można korzystać z naszych usług elektronicznych w sposób mający na celu zakłócenie ich funkcjonowania lub naruszenie naszych praw własności intelektualnej.
2.5. Do korzystania ze Sklepu Internetowego wymagany jest komputer osobisty albo urządzenie mobilne (takie jak smartfon lub tablet). W każdym przypadku Twoje urządzenie powinno mieć zainstalowany system operacyjny i przeglądarkę internetową, a także posiadać dostęp do Internetu.
2.6. Sklep Internetowy jest przystosowany do współpracy ze wszystkimi popularnymi systemami operacyjnymi i przeglądarkami, zgodnie z aktualnymi standardami rynkowymi. Dla zapewnienia prawidłowego działania Sklepu Internetowego i usług elektronicznych opisanych w Regulaminie oraz zwiększenia bezpieczeństwa zalecamy korzystanie z oprogramowania w aktualnej wersji wspieranej przez producenta.
2.7. Dla zapewnienia prawidłowego działania wszystkich funkcji Sklepu Internetowego oraz Konta, jest wymagane włączenie niezbędnych plików cookie (informacje na ten temat znajdziesz w polityce prywatności prywatności zamieszczonej w Sklepie Internetowym, a także w komunikacie o cookies widocznym
w Serwisie Internetowym) oraz okienek pop-up, ramek i styli CSS oraz JavaScript.
3. REJESTRACJA
3.1. Rejestracja polega na utworzeniu Konta. Rejestracja jest niezbędna do korzystania z funkcji Konta w Sklepie Internetowym.
3.2. Rejestracja jest przeznaczona wyłącznie dla osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, które ukończyły 18 lat, jak również osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niebędących osobą prawną, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną. Jeśli nie spełniasz tych wymogów, nie rejestruj się.
3.3. Możesz się zarejestrować korzystając z odpowiedniej funkcji Sklepu Internetowego, poprzez nasz formularz rejestracyjny, w którym musisz podać wymagane dane na Twój temat (nazwę użytkownika, adres e-mail), a także potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptację. Powyższe dane są niezbędne do założenia i utrzymania przez nas Konta, świadczenia Ci usług elektronicznych związanych z tym Kontem, a także kontaktu z Tobą w sprawach dotyczących Twojego Konta.
3.4. Niezwłocznie po przesłaniu przez Ciebie wypełnionego formularza rejestracyjnego, otrzymasz od nas e-mailem link aktywacyjny Twojego Konta, ważny 24 godziny. Skorzystanie z linku aktywacyjnego jest wymagane do ukończenia rejestracji. Jeżeli nie zdążysz aktywować Konta w tym terminie, skontaktuj się z nami w celu ponownego przesłania linku aktywacyjnego (nasze dane kontaktowe znajdziesz w pkt 1.4 Regulaminu).
3.5. Z chwilą skorzystania z linku aktywacyjnego zawierasz z nami umowę dotyczącą Konta na czas nieoznaczony.
3.6. Przez rejestrację, a także złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym, zgadzasz się na to, aby:
- 3.6.1. wymagane przez Ustawę o Prawach Konsumenta informacje dotyczące Umów, jak również potwierdzenia zawarcia takich Umów, były Ci udzielane i dostarczane pocztą elektroniczną, na adres e-mail przypisany do Twojego Konta;
- 3.6.2. otrzymywać dowody zakupu dotyczące Umów w postaci faktur elektronicznych przesyłanych na adres e-mail przypisany do Twojego Konta, jak również akceptujesz otrzymywanie w powyższy sposób faktur korygujących, not korygujących i duplikatów faktur w postaci elektronicznej.
3.7. W związku z rejestracją, a także korzystaniem z Konta, masz obowiązek podawać nam aktualne i zgodne z prawdą dane na Twój temat. W razie zmiany Twoich danych lub jeśli zauważysz, że są one błędne, powinieneś/-aś niezwłocznie skontaktować się z nami lub zaktualizować je za pomocą funkcji Konta – o ile taka funkcja jest aktualnie dostępna w ramach Konta.
4. KONTO
4.1. Posiadanie Konta umożliwia Ci (po zalogowaniu) korzystanie z następujących funkcji:
- 4.1.1. uproszczone składanie Zamówień w Sklepie Internetowym przy użyciu Konta, tj. z wykorzystaniem danych/adresów zapisanych na Koncie (UWAGA: zamówienia można składać również bez rejestracji/bez zalogowania się do Konta, jednak w takim wypadku wymagane jest ręczne wprowadzenie danych na potrzeby zamówienia);
- 4.1.2. wprowadzanie, edytowanie i usuwanie swoich danych, w tym adresu dostawy oraz danych do faktury;
- 4.1.3. przeglądanie historii Twoich Zamówień w Sklepie Internetowym;
- 4.1.4. korzystanie z innych funkcji Konta, jakie możemy udostępnić.
4.2. Logiem do Twojego Konta jest podana przez Ciebie w trakcie rejestracji (utworzenia Konta) nazwa użytkownika. Hasło jest poufne – chroń je i nie przekazuj go żadnym nieuprawnionym osobom trzecim.
4.3. Ze względów technicznych i bezpieczeństwa okresowo może być konieczna zmiana Twojego hasła do Konta. Jeśli zapomniałeś/-aś hasła, możesz je zresetować (utworzyć nowe hasło) za pomocą odpowiedniej funkcji dostępnej w Sklepie Internetowym.
4.4. Możesz w każdym czasie zrezygnować ze swojego Konta (bez podania przyczyny) i tym samym zakończyć korzystanie z naszych usług elektronicznych związanych z tym Kontem. W tym celu wystarczy, że:
- 4.4.1. zalogujesz się do swojego Konta i usuniesz je za pomocą odpowiedniej opcji widocznej w Sklepie Internetowym – o ile taka funkcja jest aktualnie dostępna w ramach Konta;
- 4.4.2 wyślesz do nas żądanie usunięcia Twojego Konta na adres e-mail: biuro@homecomforts.pl (prosimy, żeby wysłać wiadomość z adresu e-mail, który jest przypisany do Twojego Konta) lub listownie na nasz adres (Firma Handlowo Usługowa Homecomforts Janusz Osika, Robert Osika Spółka Cywilna, Rzepiennik Biskupi 45, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski).;
4.5. Po tym, jak otrzymamy Twoją rezygnację z Konta (żądanie usunięcia Konta), usuniemy Twoje Konto z naszego systemu.
4.6. W razie wątpliwości co do tożsamości osoby występującej z żądaniem usunięcia Konta, zastrzegamy sobie możliwość weryfikacji tożsamości takiej osoby.
4.7. Rezygnacja z Konta nie wpływa na Umowy zawarte z nami przed dojściem rezygnacji do skutku. Jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem, możesz odstąpić od takich Umów na zasadach określonych w rozdziale 10 Regulaminu.
4.8. Możemy wypowiedzieć Ci umowę dotyczącą Konta z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnej przyczyny, jaką jest którakolwiek z poniższych okoliczności:
- 4.8.1. korzystanie przez Ciebie ze Sklepu Internetowego lub Konta w sposób naruszający przepisy prawa, prawa osób trzecich lub postanowienia Regulaminu;
- 4.8.2. trwałe zaprzestanie przez nas działalności związanej z prowadzeniem Sklepu Internetowego oraz Konta.
4.9. Możemy usunąć Twoje Konto, jeśli minęły co najmniej 2 lata od Twojego ostatniego logowania do tego Konta lub od Twojego ostatniego Zamówienia (w zależności od tego, co nastąpi później) – tzw. „nieużywane Konto”. Na 14 dni przed planowanym usunięciem Twojego nieużywanego Konta wyślemy Ci e-mail na adres przypisany do tego Konta wraz z informacją o tym, co musisz zrobić, żeby je zachować.
4.10. Możemy wypowiedzieć Ci umowę dotyczącą Konta ze skutkiem natychmiastowym z ważnej przyczyny, jaką jest którakolwiek z poniższych okoliczności:
- 4.10.1. powtarzające się naruszenia przez Ciebie Regulaminu, pomimo otrzymania od nas ostrzeżenia z zagrożeniem wypowiedzenia Ci umowy dotyczącej Konta ze skutkiem natychmiastowym w razie dopuszczenia się kolejnego naruszenia;
- 4.10.2. rażące naruszenie przez Ciebie Regulaminu, polegające na dopuszczeniu się w ramach korzystania z Konta czynu niedozwolonego (wykroczenia lub przestępstwa) na naszą szkodę lub na szkodę innych klientów (użytkowników).
4.11. Nasze oświadczenie o wypowiedzeniu umowy dotyczącej Konta prześlemy Ci e-mailem na adres przypisany do Twojego Konta. Z upływem okresu wypowiedzenia usuniemy Twoje Konto.
4.12. Możemy odmówić Ci ponownej rejestracji (ponownego utworzenia Konta), jeśli wcześniej wypowiedzieliśmy Ci umowę dotyczącą Konta z przyczyny, o której mowa w ppkt 4.8.1 lub pkt 4.10 powyżej.
4.13. Nie odpowiadamy za skutki uzyskania przez inne osoby dostępu do Twojego Konta, jeśli do takiego dostępu doszło z Twojej winy (np. na skutek udostępnienia przez Ciebie danych logowania do Konta innej osobie lub niezachowania przez Ciebie środków ostrożności, jakich można rozsądnie wymagać od Internauty) lub z innych przyczyn, za które zgodnie z prawem nie ponosimy odpowiedzialności. Pamiętaj, że jako Internauta również Ty ponosisz swoją część odpowiedzialności za cyberbezpieczeństwo – dlatego rekomendujemy, żebyś korzystał/-a ze Sklepu Internetowego oraz Konta używając aktualnego oprogramowania (w tym systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej z zainstalowanymi najnowszymi aktualizacjami bezpieczeństwa) oraz oprogramowania antywirusowego. Nie zapisuj swojego hasła w miejscach, do których mogą uzyskać dostęp nieuprawnione osoby. Stosuj silne hasła bądź korzystaj ze specjalnych narzędzi do generowania i zarządzania hasłami, a także nie używaj tych samych haseł w różnych serwisach/usługach internetowych.
5. KODY I KUPONY RABATOWE
5.1. W Sklepie Internetowym obsługujemy emitowane przez nas kody i kupony rabatowe – o ile taka funkcja jest aktualnie dostępna w ramach Sklepu Internetowego (wdrożymy taką funkcję najpóźniej z chwilą wyemitowania pierwszego kodu/kuponu rabatowego). Żeby wykorzystać kupon lub kod rabatowy, po dodaniu wybranych Towarów do „koszyka” zakupowego oraz przed złożeniem Zamówienia skorzystaj z odpowiedniej opcji widocznej w interfejsie Sklepu Internetowego podczas składania Zamówienia.
5.2. Kod/kupon rabatowy – w zależności od jego rodzaju – może uprawniać Cię do różnych zniżek (np. rabat na całą wartość Zamówienia, rabat na konkretny Towar lub kategorię Towarów, rabat na dostawę) lub innej korzyści. Rabat może być procentowy lub kwotowy.
5.3. Kody i kupony rabatowe posiadają swój okres ważności, po upływie którego stają się nieaktywne i nie uprawniają do uzyskania zniżki lub innej korzyści. Mogą również obowiązywać dodatkowe ograniczenia lub warunki ustalone przez nas (np. maksymalna wartość rabatu, minimalna wartość Zamówienia, wyłączenia dotyczące niektórych Towarów itp.).
5.4. O ile w informacjach przekazanych przez nas w związku z udostępnieniem kodu/kuponu rabatowego nie wskazaliśmy inaczej, kod/kupon jest jednorazowego zastosowania. Informacje o kodach/kuponach rabatowych, jak również o dodatkowych ograniczeniach lub warunkach ich dotyczących, przekazujemy razem z kodem/kuponem rabatowym lub w inny sposób, umożliwiający Ci zapoznanie się z zasadami, ograniczeniami i warunkami użycia danego kodu/kuponu rabatowego przed złożeniem Zamówienia.
6. TOWARY
6.1. Towary z naszego asortymentu są fabrycznie nowe (chyba że wyraźnie wskażemy inaczej – co może dotyczyć np. produktów outletowych, po zwrotach lub odnowionych przez producenta).
6.2. Informacje o Towarach, takie jak np. zdjęcie/-a, opis, cechy, identyfikatory oraz wszelkie ostrzeżenia lub informacje na temat bezpieczeństwa, znajdziesz na kartach (stronach) poszczególnych Towarów w Sklepie Internetowym.
6.3. W Sklepie Internetowym prowadzimy wyłącznie sprzedaż detaliczną (nie prowadzimy sprzedaży hurtowej), dlatego możemy wprowadzić ograniczenia dotyczące maksymalnej liczby danego Towaru, jaką możesz zamówić w ramach jednego Zamówienia lub w określonym czasie.
6.4. Ceny Towarów są wyrażone w złotych i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT), jednak nie zawierają Kosztów Dostawy. Ceny widoczne w Sklepie Internetowym mogą się różnić od cen tych samych Towarów w innych kanałach sprzedaży, np. w ramach zewnętrznych platform, na których prowadzimy sprzedaż.
7. ZAMÓWIENIE
7.1. Żeby złożyć Zamówienie, nie musisz zarejestrować (utworzyć) Konta lub zalogować się do Konta.
7.2. Zamówienia możesz składać 24 godziny na dobę, w każdy dzień tygodnia, z wyjątkiem okresów planowanych przerw technicznych (przeznaczonych na niezbędne prace utrzymaniowe i serwisowe), o których poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem w Sklepie Internetowym.
7.3. Zamówienie składasz za pomocą „koszyka” oraz formularza Zamówienia. Jeżeli na karcie (stronie) Towaru możesz wybrać niektóre parametry Towaru spośród udostępnionych przez nas opcji, przed dodaniem takiego Towaru do „koszyka” musisz wskazać nam takie parametry.
7.4. Zamówienie nie obejmuje żadnych usług dodatkowych związanych z Towarami (z wyjątkiem dostawy Towaru za pomocą firmy kurierskiej, z którą współpracujemy – jeżeli wybrałeś/-aś taką opcję w ramach Zamówienia), np. ich wniesienia, rozpakowania lub montażu, chyba że wyraźnie wskazaliśmy inaczej w Sklepie Internetowym albo na indywidualnie uzgodnionych zasadach zamówisz u nas takie dodatkowe usługi (w tym celu skontaktuj się z nami – nasze dane kontaktowe znajdziesz w pkt 1.4 Regulaminu).
7.5. W czasie składania Zamówienia powinieneś/powinnaś wybrać:
- 7.5.1. Towary oraz ich liczbę;
- 7.5.2. sposób realizacji Zamówienia (np. odbiór osobisty albo dostawa kurierska) – zgodnie z opcjami dostępnymi w Sklepie Internetowym;
- 7.5.3. metodę płatności;
- 7.5.4. ewentualne inne niezbędne parametry Zamówienia.
7.6. W celu złożenia Zamówienia, musisz nam podać również dane do faktury, a także swój numer telefonu komórkowego (musi to być numer z polskich zasobów numeracji, tj. +48) oraz – jeżeli składasz Zamówienie bez zalogowania do Konta – adres e-mail.
7.7. W przypadku wyboru dostawy kurierskiej na wskazany przez Ciebie adres, musisz podać nam adres do dostawy w Polsce.
7.8. Do wartości zamówionych Towarów doliczymy Koszty Dostawy. Informacje na temat Kosztów Dostawy są zawsze wyraźnie widoczne w Sklepie Internetowym i zostaną Ci zaprezentowane przed złożeniem Zamówienia.
7.9. Informacje w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania przez klientów (użytkowników) Sklepu Internetowego ofert zawarcia Umowy. Tym samym wysłanie wypełnionego przez Ciebie formularza Zamówienia stanowi złożenie wobec nas oferty zawarcia Umowy dotyczącej Towarów objętych Zamówieniem.
7.10. Żeby złożyć Zamówienie, musisz wybrać właściwy przycisk na formularzu, zawierający informację, że złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty. W ten sposób akceptujesz wybrane przez siebie Towary oraz inne parametry Zamówienia, a także wyrażasz wolę zawarcia z nami Umowy.
7.11. Po otrzymaniu Zamówienia, prześlemy Ci e-mailem stosowne potwierdzenie, zawierające dane Twojego Zamówienia (e-mail zawiera też wymagane przez prawo informacje dla Konsumentów). Potwierdzenie złożenia Zamówienia nie stanowi jeszcze przyjęcia przez nas Twojej oferty zawarcia Umowy.
7.12. Po weryfikacji Twojego Zamówienia, w terminie 3 Dni Roboczych od jego złożenia, otrzymasz od nas e-mailem potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji oraz zawarcia Umowy lub informację o nieprzyjęciu Twojego Zamówienia (w takim przypadku Umowa nie zostaje zawarta – wskażemy Ci przyczynę nieprzyjęcia Twojego Zamówienia).
7.13. Treść Umowy jest utrwalona, zabezpieczona i udostępniona w ten sposób, że przesyłamy Ci e-mailem potwierdzenie zawarcia Umowy (po wcześniejszym przesłaniu potwierdzenia złożenia Zamówienia wraz z Regulaminem), dostarczamy Ci dowód zakupu (fakturę), a także zapisujemy Zamówienie w historii Twoich Zamówień – jeżeli taka funkcja jest aktualnie dostępna w ramach Konta.
8. REALIZACJA ZAMÓWIENIA, DOSTAWA I ODBIÓR OSOBISTY
8.1. Realizujemy Zamówienia w terminie nie dłuższym niż 21 Dni Roboczych. W tym czasie skompletujemy i spakujemy Zamówione przez Ciebie Towary oraz:
- 8.1.1. w przypadku dostawy kurierskiej – wydamy gotowe Zamówienie firmie kurierskiej, która dostarczy je na podany przez Ciebie adres;
- 8.1.2. w przypadku odbioru osobistego – poinformujemy Cię, że przygotowaliśmy Twoje Zamówienie do odbioru.
8.2. Dostawa kurierska jest realizowana przez współpracujące z nami firmy kurierskie, w dniach i terminach określonych przez te firmy kurierskie. W trakcie składania Zamówienia podamy Ci orientacyjny termin dostawy Zamówienia, zgodnie z terminem dostawy deklarowanym przez firmę kurierską wybraną przez Ciebie spośród opcji dostępnych w Sklepie Internetowym. Szczegółowe informacje na temat przebiegu dostawy realizowanej przez firmę kurierską przekaże Ci ta firma.
8.3. Koszty Dostawy mogą się różnić w zależności od firmy kurierskiej, liczby i gabarytów zamówionych Towarów oraz terminu dostawy.
8.4. W przypadku niektórych Zamówień, które ze względu na gabaryty muszą być wysłane w odrębnych przesyłkach (np. obejmujących wiele Towarów wielkogabarytowych), możemy pobrać odpowiednio większą opłatę tytułem Kosztów Dostawy (np. dwukrotność itp.) – szczegółowe informacje na temat Kosztów Dostawy będziesz widzieć przed złożeniem Zamówienia.
8.5. W przypadku dostawy kurierskiej zobowiązujesz się odebrać Zamówienie od firmy kurierskiej zgodnie z zasadami doręczeń stosowanymi przez daną firmę kurierską. Jeżeli nie odbierzesz Zamówienia wbrew Twojemu zobowiązaniu, mamy prawo żądać od Ciebie naprawienia szkody.
8.6. Odbiór osobisty Zamówienia (w Punkcie Odbioru, którego adres wskażemy Ci w trakcie składania Zamówienia albo który będziesz mógł wybrać spośród dostępnych opcji w trakcie składania Zamówienia) jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym poinformowaniu Cię (e-mailem lub SMS-em) o przygotowaniu Twojego Zamówienia do odbioru oraz umówieniu z nami terminu odbioru osobistego Zamówienia (nasze dane kontaktowe znajdziesz w pkt 1.4 Regulaminu). Jeżeli nie skontaktujesz się z nami w terminie 5 Dni Roboczych od otrzymania powiadomienia, o którym mowa powyżej, mamy prawo wezwać Cię do odbioru osobistego Zamówienia oraz wyznaczyć Ci co najmniej 7-dniowy termin do takiego odbioru.
8.7. Jeżeli nie odbierzesz Zamówienia w uzgodnionym z nami terminie lub terminie, w którym wzywamy Cię do odbioru osobistego Zamówienia zgodnie z pkt 8.6 powyżej, mamy prawo żądać od Ciebie naprawienia szkody.
8.8. W przypadku niektórych Towarów (np. o dużych gabarytach), niektóre metody dostawy mogą nie być dostępne lub mogą obowiązywać ograniczenia co do dostępnych metod dostawy (np. ograniczenie liczby dostępnych firm kurierskich do tych, które obsługują przesyłki o dużych gabarytach). Informacje o tym znajdziesz w trakcie składania Zamówienia.
8.9. Podczas odbioru osobistego Zamówienia w Punkcie Odbioru lub podczas odbioru Zamówienia z dostawą kurierską, powinieneś/powinnaś w obecności naszego pracownika lub kuriera/dostawcy, sprawdzić (osobiście lub przez osobę upoważnioną przez Ciebie do odbioru), czy Towary nie mają widocznych uszkodzeń/wad i czy są zgodne z Zamówieniem. W przypadku braku zastrzeżeń Ty lub upoważniona przez Ciebie osoba potwierdzasz odbiór Zamówienia podpisem lub w inny stosowany przez nas sposób (np. na specjalnym urządzeniu elektronicznym udostępnionym Ci przez kuriera/dostawcę). W razie stwierdzenia uszkodzeń, wad lub innych niezgodności, rekomendujemy sporządzenie stosownego protokołu i złożenie reklamacji.
9. PŁATNOŚCI
9.1. Za Zamówienie możesz zapłacić – według Twojego wyboru – podczas składania Zamówienia (płatność z góry) albo przy odbiorze (w przypadku dostawy kurierskiej za pobraniem lub odbioru osobistego w Punkcie Odbioru).
9.2. Jeśli wybrałeś/-aś płatność z góry, możesz zapłacić według swojego wyboru: kartą płatniczą lub płatnością online za pośrednictwem systemu płatności internetowych obsługiwanego przez zewnętrznego dostawcę, z którym współpracujemy. Możemy przewidzieć również dodatkowe metody płatności – informacje na ten temat znajdziesz w Sklepie Internetowym. W celu dokonania płatności z góry, zostaniesz przekierowany do serwisu rozliczeniowego operatora płatności, z którym współpracujemy.
9.3. Jeśli wybrałeś/-aś płatność z góry, to dokonanie płatności jest warunkiem złożenia Zamówienia (bez dokonania płatności takie Zamówienie nie zostanie złożone).
9.4. W przypadku płatności przy odbiorze:
- 9.4.1. w Punkcie Odbioru – zapłata następuje kartą płatniczą lub gotówką;
- 9.4.2. u dostawcy/kuriera (w przypadku dostawy kurierskiej za pobraniem) – zapłata następuje gotówką. W takim przypadku nie gwarantujemy możliwości zapłaty kartą płatniczą lub inną metodą – zależy to od zasad obowiązujących w danej firmie kurierskiej.
9.5. Szczegółowe informacje na temat metod płatności są widoczne w Sklepie Internetowym. W przypadku niektórych Towarów lub kategorii Towarów albo niektórych typów Zamówień (np. Zamówienia z odbiorem osobistym w Punkcie Odbioru) mogą obowiązywać dodatkowe ograniczenia dotyczące dostępnych metod płatności – informacje na ten temat znajdziesz w trakcie składania Zamówienia.
9.6. W przypadku nieprzyjęcia przez nas Zamówienia, za które zapłaciłeś/-aś z góry (tzw. w sytuacji, gdy nie dochodzi do zawarcia Umowy), niezwłocznie (nie później niż w ciągu 14 dni) zwrócimy Ci pieniądze na rachunek, z którego nastąpiła płatność.
9.7. Zasady zwrotu płatności w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej przez Sklep Internetowy opisaliśmy w rozdziale 10 (pkt 10.7 i pkt 10.10 Regulaminu).
10. PRAWO ODSTĄPIENIA
10.1. Jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem, to zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta masz prawo odstąpić od umowy zawartej przez Sklep Internetowy w terminie 14 dni („odstąpienie” oznacza rezygnację z umowy w taki sposób, że umowa jest traktowana, jakby nie została zawarta – szczegóły opisujemy poniżej). Jeśli nie jesteś Konsumentem ani Parakonsumentem, to ten rozdział Regulaminu nie stosuje się do Ciebie.
10.2. Termin do odstąpienia od umowy biegnie:
- 10.2.1. w przypadku sprzedaży Towaru – od dnia otrzymania (wejścia w posiadanie) Towaru przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią (inną niż przewoźnik);
- 10.2.2. w przypadku sprzedaży obejmującej wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od dnia otrzymania (wejścia w posiadanie) przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią (inną niż przewoźnik) ostatniego Towaru, partii lub części;
- 10.2.3. w przypadku Umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od otrzymania (wejścia w posiadanie) pierwszego z Towarów przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią (inną niż przewoźnik);
- 10.2.4. w przypadku pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
10.3. Prawo odstąpienia, o którym piszemy powyżej, nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta. Dotyczy to m.in. umów:
- 10.3.1. sprzedaży Towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według Twojej specyfikacji lub służącego zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
- 10.3.2. sprzedaży Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 10.3.3. sprzedaży Towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami;
- 10.3.4. w której wyraźnie żądasz, abyśmy przyjechali do Ciebie w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli świadczymy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania zażądałeś/-aś, lub dostarczamy Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Ci w odniesieniu do tych dodatkowych usług lub Towarów;
- 10.3.5. o świadczenie usług, za które jesteś zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których wyraźnie zażądałeś/-aś od nas, abyśmy przyjechali do Ciebie w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za Twoją wyraźną i uprzednią zgodą.
10.4. W celu wykonania uprawnienia do odstąpienia od umowy, powinieneś/powinnaś jednoznacznie poinformować nas o swojej decyzji, wysyłając stosowne pismo lub oświadczenie (według Twojego wyboru):
- 10.4.1. e-mailowo na adres: biuro@homecomforts.pl; lub
- 10.4.2. korespondencyjnie na nasz adres (zob. pkt 1.4 Regulaminu).
10.5. W celu skorzystania z prawa odstąpienia możesz użyć wzoru formularza odstąpienia od umowy. Wzór znajdziesz w załączniku do Regulaminu. Skorzystanie z tego wzoru nie jest obowiązkowe.
10.6. Dla zachowania terminu odstąpienia (pkt 10.1) wystarczy, że wyślesz nam informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa przed upływem terminu do odstąpienia.
10.7. W razie odstąpienia od Umowy zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia dostępny w Sklepie Internetowym). Zwrot nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o wykonaniu przez Ciebie prawa do odstąpienia od Umowy. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś/-aś Ty, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
10.8. W razie odstąpienia od Umowy masz obowiązek zwrócić nam otrzymany Towar na adres: Ołpiny 664, 38-247 Ołpiny. Towar należy dostarczyć lub odesłać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś/-aś nas o odstąpieniu od Umowy. Termin będzie zachowany, jeżeli odeślesz Towar przed jego upływem.
10.9. W przypadku odstąpienia od Umowy ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Jeśli odstąpienie dotyczy Towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą, koszty odesłania Towaru są uzależnione od gabarytów przesyłki oraz od przewoźnika/firmy kurierskiej (przesyłki kurierskie standardowe wiążą się zwykle z kosztem od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych, a przesyłki wielkogabarytowe od stu kilkudziesięciu do kilkuset złotych [informacja aktualna na marzec 2025 r., ceny mogą się zmienić m.in. ze względu na inflację]).
10.10. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności (pkt 10.7) do czasu otrzymania zwrotu Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
10.11. Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
11. REKLAMACJE I POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
11.1. Mamy obowiązek dostarczenia Ci Towaru zgodnego z Umową, bez wad.
11.2. Ponosimy odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową lub jego wady i rozpatrujemy związane z tym reklamacje zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Oznacza to m.in., że odpowiadamy wobec Ciebie i rozpatrujemy reklamacje dotyczące sprzedanych Ci Towarów:
- 11.2.1. jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem – zgodnie z przepisami o braku zgodności towaru z umową zawartymi w Ustawie o Prawach Konsumenta;
- 11.2.2. jeśli nie jesteś Konsumentem ani Parakonsumentem (np. kupujesz Towar jako spółka) – wyłączamy odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
11.3. Jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem, odpowiadamy za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez nas, naszych poprzedników prawnych lub osoby działające w imieniu naszym bądź naszych poprzedników prawnych, jest dłuższy.
11.4. Wszelkie reklamacje, w tym dotyczące Towaru, Umowy lub Konta, możesz zgłosić w dowolny sposób umożliwiający nam zapoznanie się z nią, w tym (według Twojego wyboru):
- 11.4.1. e-mailowo na adres: reklamacje@homecomforts.pl; lub
- 11.4.2. korespondencyjnie na nasz adres (zob. pkt 1.4 Regulaminu).
11.5. Reklamacja powinna zawierać Twoje dane (imię i nazwisko lub – w danym wypadku – nazwę i NIP, adres korespondencyjny lub e-mail, opcjonalnie numer telefonu kontaktowego), wskazanie przyczyny i w miarę możliwości podstawy reklamacji (np. niezgodność towaru z umową) oraz treści żądania (czego się domagasz). Dowód zakupu (np. faktura) może ułatwić rozpatrzenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
11.6. Zalecamy dołączenie do reklamacji wysyłanej e-mailem w miarę możliwości zdjęć przedstawiających wadę lub niezgodność otrzymanego Towaru z Umową. Przesłanie nam takich zdjęć może pozwolić na pozytywne rozpatrzenie niektórych reklamacji bez konieczności – w zależności od żądania i podstawy reklamacji – odebrania przez nas od Ciebie Towaru niezgodnego z Umową bądź zwrotu do nas Towaru niezgodnego z Umową (wadliwego).
11.7. Odpowiemy na reklamację nie później niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeśli nie powiesz nam, w jaki sposób chcesz otrzymać odpowiedź na reklamację, udzielimy jej w sposób odpowiadający sposobowi wniesienia przez Ciebie reklamacji (np. jeśli reklamacja wpłynęła do nas e-mailem, odpowiemy e-mailem), ale w każdym razie na trwałym nośniku.
11.8. Z uwzględnieniem możliwości, z której możesz dobrowolnie skorzystać zgodnie z pkt 11.6, jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem, udostępniasz nam Towar niezgodny z Umową, podlegający naprawie lub wymianie. Odbieramy od Ciebie taki Towar na nasz koszt. Szczegóły uzgadniamy indywidualnie w ramach danej reklamacji.
11.9. Z uwzględnieniem możliwości, z której możesz dobrowolnie skorzystać zgodnie z pkt 11.6, jeśli jesteś Konsumentem lub Parakonsumentem, to w razie odstąpienia od Umowy na podstawie przepisów o niezgodności Towaru z Umową, niezwłocznie zwracasz nam na nasz koszt Towar niezgodny z Umową. Zwrot następuje na adres: Ołpiny 664, 38-247 Ołpiny. Szczegóły uzgadniamy indywidualnie w ramach danej reklamacji.
11.10. Jeśli na dany Towar jest udzielona gwarancja, to informację o tym oraz treść i warunki gwarancji (wraz z tożsamością gwaranta – osoby lub podmiotu odpowiedzialnego z tytułu gwarancji) znajdziesz w Sklepie Internetowym (np. na podstronie Sklepu Internetowego – w tym do pobrania w pliku PDF lub innym trwałym nośniku). W stosownym przypadku dokument gwarancji będzie również dołączony do Towaru objętego gwarancją. Pamiętaj, że udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe.
11.11. Jeśli jesteś Konsumentem i chcesz uzyskać pomoc przy załatwieniu reklamacji, możesz zwrócić się po poradę i pomoc np. do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
11.12. Istnieją pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (rozwiązywania sporów). Skorzystanie z nich zależy od zgodnej woli stron Umowy (naszej i Twojej).
11.13. Jeśli jesteś Konsumentem zgadzamy się na przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przez Inspekcję Handlową. Wniosek o wszczęcie takiego postępowania składa się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej właściwego ze względu na miejsce wykonywania przez nas działalności gospodarczej. Jeśli jesteś Konsumentem, zgadzamy się też na rozstrzygnięcie sporu przez stały sąd polubowny przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje o procedurach pozasądowego rozwiązywania sporów stosowanych przez Inspekcję Handlową znajdują się na stronie www.krakow.wiih.gov.pl.
11.14. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ jest dostępna platforma Internetowego Rozstrzygania Sporów (ODR ― Online Dispute Resolution) powołana przez Komisję Europejską. Stanowi ona punkt dostępu dla Konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowo rozwiązać spór dotyczący towarów lub usług zakupionych przez Internet. Platforma ta została uruchomiona na podstawie unijnego rozporządzenia w sprawie ODR w sporach konsumenckich. Zwracamy uwagę, że według stanu na marzec 2025 r. i unijnego rozporządzenia w sprawie likwidacji platformy ODR, konsumenci mogą składać skargi poprzez tę platformę wyłącznie do 20 marca 2025 r., natomiast z dniem 20 lipca 2025 r. uchylone zostanie unijne rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich i platforma ODR zostanie zlikwidowana.
12. ZMIANA REGULAMINU
12.1. Możemy zmienić Regulamin z ważnej przyczyny – w zakresie uzasadnionym taką przyczyną. Ważną przyczyną zmiany Regulaminu jest którakolwiek z poniższych okoliczności:
- 12.1.1. zmiana przepisów prawa lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub inne uprawnione władze, mająca bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany;
- 12.1.2. wydanie orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu przez sąd lub inne uprawnione władze, mającego bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu;
- 12.1.3. rozszerzenie asortymentu o produkty podlegające szczególnym regulacjom prawnym, wymagającym uwzględnienia ich w Regulaminie;
- 12.1.4. zapobieganie naruszeniom Regulaminu przez użytkowników lub przeciwdziałanie nadużyciom popełnianym przez użytkowników na szkodę Homecomforts lub innych osób;
- 12.1.5. usunięcie ewentualnych omyłek, błędów, niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących Regulaminu;
- 12.1.6. zmiana w zakresie procedury rejestracji, składania Zamówień bądź zawierania Umowy;
- 12.1.7. zmiana funkcji Sklepu Internetowego lub Konta, skutkująca koniecznością dostosowania Regulaminu do takiej zmiany;
- 12.1.8. zmiana nazw, adresów lub danych firmowych zawartych w Regulaminie;
- 12.1.9. konieczność aktualizacji wymogów technicznych lub standardów bezpieczeństwa wskazanych w Regulaminie w związku z rozwojem technologicznym, zmianą rynkowych standardów prowadzenia sklepów internetowych lub zapewnieniem bezpieczeństwa Sklepu Internetowego i osób korzystających z niego przed zagrożeniami;
- 12.1.10. usprawnienie obsługi użytkowników;
- 12.1.11. zmiana w zakresie oferowanych metod dostawy i odbioru Zamówień lub metod płatności.
12.2. Zmiana Regulaminu może nastąpić tylko ze skutkiem na przyszłość (zmiana nie dotyczy Zamówień, które złożyłeś/-aś, zanim zmieniony Regulamin zaczął się do Ciebie stosować). Poinformujemy Cię o zmianie Regulaminu z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni, wysyłając e-mail na adres przypisany do Twojego Konta. Do e-maila załączymy zmieniony Regulamin lub link do Regulaminu utrwalonego na tzw. trwałym nośniku (tj. w sposób umożliwiający Ci jego przechowanie i pobieranie z gwarancją niezmienności). Informację o zmianie Regulaminu opublikujemy też w Sklepie Internetowym.
12.3. Co najmniej 14-dniowy okres, o którym piszemy w pkt 12.2, możemy wyjątkowo skrócić – tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zapewnienia zgodności Regulaminu z prawem lub dostosowania Regulaminu do orzeczenia, decyzji bądź innego podobnego aktu wydanego przez uprawnione władze, lub aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego lub użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. Ponadto możemy skrócić okres, o którym piszemy w pkt 12.2, jeśli zmiana Regulaminu polega wyłącznie na aktualizacji adresów, domen lub danych rejestrowych bądź sprostowaniu oczywistej omyłki – jeśli nie wpływa to na Twoje prawa.
12.4. Jeśli nie akceptujesz zmiany Regulaminu, zrezygnuj z Konta (wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta). Zmieniony Regulamin obowiązuje Cię, jeśli nie zrezygnujesz z Konta przed terminem wejścia zmiany Regulaminu w życie.
12.5. Możemy umożliwić Ci wcześniejsze zaakceptowanie zmienionego Regulaminu – w takim wypadku zmieniony Regulamin stosuje się do Ciebie od momentu jego akceptacji.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1. Umowy z nami zawierasz w języku polskim.
13.2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza Twoich uprawnień jako Konsumenta lub Parakonsumenta, wynikających z przepisów prawa.
13.3. Informacje o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych i Twoich prawach znajdziesz w polityce prywatności Sklepu Internetowego.
13.4. Regulamin jest dostępny w wersji elektronicznej w Sklepie Internetowym (w tym również do pobrania w PDF lub innym popularnym formacie).
13.5. Regulamin podlega prawu powszechnie obowiązującemu w Polsce.